Tudtad? A balatonmáriafürdői Vitorlás Fagyizó is benevezett a versenyre

Pálfi Attila, a balatonmáriafürdői Vitorlás Fagyizó tulajdonosa édesapja konkurenciája lesz, mert mindketten beneveztek a Balaton Fagiyja versenybe. Kedvenc ízét ugyan nem árulja a fagyizójában, de aki betér hozzá, biztosan nem csalódik.

Milyen ízekkel készül az idei versenyre?
Két fagyival indulok, az egyik még kísérleti fázisban van. Mindkettőre jellemző, hogy a hétköznapokból ismert, közkedvelt alapanyagokból készülnek. Az érdekességük az, hogy fagylalt formában eddig még nemigen találkozhattak velük a vevők.
Honnan jött az inspiráció, és mennyire számít, hogy szereti-e az adott ízt?
Télen szoktam kitalálni, ilyenkor már csak finomítok a fagyikon. A nyugalmi időszak a fejlődésé, amikor kinyitunk, akkor a megfelelő minőségen dolgozom.
Ízekben nem vagyok válogatós, de a kedvencem a fior di latte vagis a tejvirág fagylalt. Ez nem más, mint a sztracsatella fagyalt csoki nélkül. Erre azt szoktam mondani, olyan, mintha valaki üres pizzát enne. Ez egyébként nincs a pultban, a másik kedvencem pedig a tejcsokoládé fagylalt.
Ki kóstolja meg először az új ízeket?
A legfontosabb tesztalany, a legkomolyabb szűrő én vagyok, de természetesen a családtagjaim is kóstolnak. 150 féle ízt készítek, csak mogyoróból hatféle van, de egyszerre 28 fagylalt van a pultban.
Sokan kérnek mentes fagyit?
Egyre többen, nálunk egyébként csak paleóból 30-40 féle ízt készítek, melyből főszezonban 5-6 féle mentes íz van.
Bicajra pattan-e valaki, hogy messzebbről is átkerekezzen az önök fagyijáért?
Nem vagyunk a bicikliút mellett, inkább véletlenül találnak meg minket kerékpárral, de egyre többen visszajárnak.
Meg lehet verni az olaszokat fagyiban?
A kotyogós kávé otthon keserű, de a tengerparton finom. Emelkedettebb, vakációs hangulatban minden édesebb… Sok helyen ettem már fagyit, és csak annyit mondok, hogy vannak olyan fagyizók itthon is, amik ott is a legjobbak között lennének.

süti beállítások módosítása